عکس متحرک دعای فرج

سلام شب و روزتون بخیر

عکس متحرک دعای فرج(انشاالله که بعد از هر بار خوندنش امام عزیز و شهدا را با ذکر یک صلوات یاد کنید).

 

 

 

منتظر پیشنهادات وانتقادات شما از وبلاگ رهروان ولایت هستیم.

شعري منتشر نشده از حداد عادل تقديم به رهبر انقلاب

شعری منتشر نشده از حداد عادل تقديم به رهبر انقلاب

حداد عادل رئيس کميسيون فرهنگي مجلس  به مناسبت آغاز بيستمين سال رهبري حضرت آيت الله خامنه اي که در ويژه نامه ي«تداوم آفتاب»به چاپ رسيده است، مي گويد؛در همه ديدارها يک گفتگوي شعري هم با ايشان داشتيم.
 

 حداد عادل درباره ي شعري که در وصف رهبر فرزانه انقلاب سروده است، مي گويد؛ زماني که اين شعر را براي ايشان خواندم، واقعاً از دلم برخاست و مي دانستم که ايشان هم خوش ندارند کسي از ايشان تعريف کند و خيلي با احتياط براي ايشان خواندم.يکبار هم بيشتر نخواندم و هيچوقت هم ايشان پس از آن، سراغ اين شعر را نگرفتند و از سال 1371 تا حالا هم که 16 سال از سرودن شعر مي گذرد، اين شعر هيچ جايي چاپ نشده است.

وي مي گويد؛ اينک خوشحالم که زماني اين شعر را مي خوانم که رئيس مجلس نيستم.

شعر« خانه اي در کوچه باغ دل» را با صداي دکتر حداد عادل بشنويد.

اي دو چشمانت چراغ شام يلداي همه  

                                    آفتاب صورتت خورشيد فرداي همه

اي دل دريايي‌ات کشتي نشينان را اميد  

                                  وي نگاه روشنت فانوس درياي همه

اي بيان دلنشينت بارش باران نور  

                                 وي کلام آتشينت آتش ناي همه

خنده‌هاي گاه‌گاهت خنده خورشيد صبح  

                               شعله لرزان آهت شمع شبهاي همه

قامتت نخل بلند گلشن آزادگي  

                             سرو سرسبزي سزاوار تماشاي همه

گر کسي از من نشاني از تو جويد،گويمش  

                            خانه‌اي در کوچه باغ دل، پذيراي همه

لاله زار عشق يکدم بي گل رويت مباد  

                            اي گل رويت بهار عالم آراي همه


فایل صوتی در قسمت #دانلود کنید#

بسیجی خوش سیما

بسیجی خوش سیما

 


از روزي که شنيده بود يکي از فرماندهان عالي سپاه براي زيارت به کربلاي معلا آمده،در پوست خود نمي گنجيد.مي خواست خاطره اي را که سالها بر دل و روح او نقش بسته بود به صاحبانش بسپارد.با اين فکر خود را به کربلا رساند تا وقت ملاقات بگيرد.سرانجام وقتي به حضور فرمانده رسيد از او پرسيد: مرا مي شناسي؟فرمانده پاسخ داد: بله! شما ابورياض از نظاميان سابق رژيم عراق و اکنون نيز جزء مردان سياسي اين کشور هستيد.به همين سبب ملاقات با شما براي من سخت بود.ابورياض گفت:اما من حرف سياسي با شما ندارم.سالها است که خاطره اي را در سينه دارم و انتظار چنين روزي را مي کشيدم تا با گفتن آن دين خويش را ادا نمايم و اين گونه خاطره اش را آغاز کرد:در جبهه هاي جنگ جنوب دقيقا در مقابل شما در حال جنگ بودم که با خبري از پشت جبهه مرا به دژباني فراخواندند.وقتي با نگراني در جلوي فرمانده خود حاضر شدم،او خبر کشته شدن پسرم را در جنگ به من داد.وقتي در سردخانه حاضر شدم کارت و پلاک فرزندم را به دستم دادند.آنها دقيقا مربوط به پسرم بود.اما وقتي کفن را کنار زدم با تعجب همراه با خوشحالي گفتم:اشتباه شده! اين فرزند من نيست.افسر ارشدي که مامور تحويل جسد فرزندم بود،به جاي تعجب يا خوشحالي با عصبانيت گفت:اين چه حرفي است که مي زني،کارت و پلاک قبلا چک و صحت آنها بررسي شده است.وقتي بيشتر مقاومت کردم،برخورد آنها نگران کننده تر شد.آنها مرا مجبور کردند تا جسد را به بغداد انتقال دهم و او را دفن کنم. رسم ما شيعيان عراق اين بود که جسد را بالاي ماشين کذاشته و آن را تا قبرستان محل زندگي مان حمل مي کرديم.من نيز چنين کردم.اما وقتي به کربلا رسيدم،تصميم گرفتم زحمت ادامه راه را به خود ندهم و او را در کربلا دفن کنم.هم اين کار را تمام شده فرض مي کردم و همينکه ضرورتي نميديدم او را تا بغداد ببرم.چهره آرام و زيباي آن جوان که من نمي دانستم کدام خانواده انتظار او را مي کشد دلم را آتش زده بود.او اگر چه خونين و پر زخم بود،ولي با شکوه آرميده بود.فاتحه اي خواندم و در حالي که به صدام لعنت مي فرستادم،بر آن پيکر مظلوم خاک ريختم و او را تنها رها کردم.اگر چه سالها از آن قضيه گذاشت اما هرگز چيزي از فرزندم نيز نيافتم.با پايان جنگ خبر زنده بودن فرزندم به من رسيد.وقتي او در ميان اسيران آزاد شده به وطن بازگشت،خيلي خوشحال شدم.در آن روز شايد اولين سوالم از او اين بود که چرا کارت و پلاکت را به ديگري سپرده بودي؟وقتي فرزندم خاطره اش را برايم مي گفت،مو بر بدنم سيخ شد.پسرم گفت:من را يک جوان بسيجي و خوش سيما به اسارت گرفت و او با اصرار از من خواست که کارت و پلاکم را به او بدهم،حتي حاضر شد پول آنها را بدهد.وقتي آنها را به او سپردم،اصرار مي کرد که حتما بايد راضي باشم.من به او گفتم در صورتي راضي هستم که علتش را به من بگويي و او با کمال تعجب چيزهايي را گفت که در ذهنم اصلا جايي برايش نمي يافتم،آن بسيجي به من گفت:من تا دو تا سه ساعت ديگر به شهادت مي رسم و قرار است مرا در کربلا در جوار مولايم امام حسين(ع)دفن کنند.مي خواهم با اين کارم مطمئن شوم که تا روز قيامت در حريم بزرگترين عشقم خواهم آرميد.وقتي صداي ابورياض با گريه هايش همراه شد،اين فقط او نبود که مي گريست،بلکه همه بچه ها او را همراهي مي کردند.

 

ظهور منجی عدالت گستر بشارت تاريخی همه اديان الهی است

ظهور منجی عدالت گستر بشارت تاريخی همه اديان الهی است 

 


در خجسته سالروز ميلاد ولی‌عصر امام زمان (عج)، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ديدار رايزنان فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از كشور، وزير، معاونين و مسئولين آموزش و پرورش و قشرهای مختلف مردم، نيمه شعبان را روز اميد واقعی بشر به آينده روشن و سرشار از عدالت خواندند و افزودند: انتظار فرج يعنی ايجاد و حفظ آمادگی همه جانبه‌ی فردی و اجتماعی، و تلاش و حركت در مسير تحقق عدل و داد، و به همين علت مردم بايد در مقابل دروغگويانی كه با ادعاهای شرم آوری نظير ارتباط با امام زمان، مفهوم انتظار را مايه سودجويی و دكانداری قرار داده‌اند، كاملاً هوشيار باشند.

رهبر انقلاب اسلامی، انتظار ظهور مهدی موعود را در اعتقادات شيعيان، نه يك آرزو و مسئله‌ی ذهنی محض، بلكه يك واقعيت خواندند و خاطرنشان كردند: دلايل فراوان، روشن و راسخ كه بسياری از اهل سنت نيز آنها را قبول دارند، اين اعتقاد عميق شيعيان را تصديق می‌كند كه حجت تابناك حق، يك انسان واقعی است كه با عمر طولانی كه خدا به ايشان داده در ميان مردم زندگی و دردها و مشكلات آنان را حس می‌كند و همه مسائل مربوط به زندگی نورانی ايشان، روشن و معلوم است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای معنای حقيقی انتظار فرج را قبول نكردن اوضاع ظالمانه جهان و انتظار گشايش در زندگی كل بشر برشمردند و افزودند: امام زمان (عج) ظهور خواهد كرد تا جوامع بشری و تاريخ بشر را نجات دهد و اين نظم غيرعادلانه را كه براثر جهالت و اغراض نفسانی بر جهان حاكم شده‌است به نظمی عادلانه مبدل سازد.

رهبر انقلاب اسلامی وجود دو ميليارد گرسنه و فشارهای بی پايان بر ملت‌ها را نشانه هايی از بی‌عدالتی گسترده و عميق در جهان كنونی دانستند و افزودند: در وضع كنونی جهان، حتی ملتی نظير ملت ايران كه توانسته است پرچم عدل و داد را بلند كند، مورد هجوم و ظلم قدرت‌هاست و اين نشان می‌دهد كه دنيا حقيقتا پر از ظلم و جور و تشنه نسيم روح بخش عدالت است.

ايشان قبول نكردن وضع ناعادلانه‌ی جهان و تلاش برای فراهم شدن زمينه ظهور مهدی موعود (عج) را معنای حقيقی انتظار خواندند و تأكيد كردند: معنای انتظار فرج، نشستن و دل خوش كردن به مفهوم انتظار و يا زمان ظهور نيست بلكه انسان منتظر مانند يك سرباز مجاهد در راه استقرار عدالت و نزديك شدن به هدف والای ظهور حركت و تلاش می‌كند و با ايجاد و حفظ آمادگی‌های همه‌جانبه‌ی فردی و اجتماعی، زمينه را برای ظهور دست قدرتمند و ملكوتی امام عصر فراهم می‌سازد.

ايشان، تشكيل نظام جمهوری اسلامی در ايران را از مقدمات اين حركت عظيم تاريخی دانستند و افزودند: ملت عزيز ايران، با برداشتن اين قدم بزرگ، فضای واقعی انتظار را ايجاد كرده و نشان داده است كه «كمربسته» حقيقی مهدی موعود است.

رهبر انقلاب اسلامی عشق و ارادت روزافزون ملت ايران به وجود مقدس حضرت حجت را از بركات توجه و نگاه مهربانانه آن حضرت خواندند و بر لزوم قدرشناسی اين نعمت بزرگ تأكيد كردند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به لزوم هوشياری آحاد مردم در مقابل سودجويان و دكاندارانی كه مفهوم انتظار را مايه‌ی فريب مردم قرار داده‌اند افزودند: ادعای رؤيت، ارتباط، تشرف، دستور گرفتن از حضرت حجت و اقتدای به آن حضرت در نماز، ادعاهايی حقيقتاً شرم آور و پيرايه های باطلی است كه ممكن است حقيقتِ روشن انتظار را در چشم و دل انسان‌های پاك نهاد، مشوب كند.



ادامه نوشته

روایت سردار صفوی از نقش رهبر انقلاب در ابتدای دفاع مقدس

بنی‌صدر ما را به جلسه راه نمی‌داد!

روایت سردار صفوی از نقش رهبر انقلاب در ابتدای دفاع مقدس

 


    همه‌ی دنیا منتظر بودند كه آثار منفی­ عزل بنی­صدر را در جبهه­ها ببینند. اتفاقاً بعد از او وضعیت بهتری هم در آرایش جبهه­ها و هم در پیشرفت‌های ما حاصل شد.

   آقا لباس رزم می­پوشیدند، یک تفنگ کلاشینکف قنداق تاشو به شانه‌شان می‌انداختند و از خود خرمشهر بازدیدشان را آغاز می‌كردند؛ در حالی که قسمت غربی شهر سقوط کرده و در دست عراقی‌ها بود.

  آن زمان دو خط سیاسی در رابطه با سرنوشت جنگ مطرح بود. یکی خط سازش و تسلیم به رهبری بنی‌صدر و دومی كه خط استقامت بود؛ خط امام که رهبر معظم انقلاب آن را در جبهه‌ها پیگیری می‌کردند.

      بنی­صدر هیچ نوع کمکی به سپاه نمی­کرد؛ دستور داده بود که به سپاه، اسلحه و مهمات داده نشود.

   در فضای عدم کمک بنی­صدر به سپاه و بسیج و عدم اعتقاد بنی­صدر به روحیه­ی استقامت، در حقیقت آقا پناهگاه بسیجی­ها و پناهگاه سپاه بودند.

   بنی­صدر اصلاً ما را به جلسه‌هایشان راه نمی­داد. ما می­رفتیم خدمت آقا و ایشان دست ما را می­گرفت و می­بُرد در جلسه؛ بنی‌صدر هم دیگر جرأت نمی­کرد چیزی بگوید.

     هرچقدر حسن باقری بیشتر حرف می­زد، آقا خوشحال­تر می‌شدند که بچه­های انقلاب و بچه­های امام این‌طور دقیق و مسلط به مسائل نظامی نگاه می‌کنند.

    طرح شکستن حصر آبادان با دخالت شخص آیت‌الله خامنه‌ای به تصویب رسید؛ اگر آن قاطعیت، درایت و برخورد ایشان نبود، در آن جلسه این طرح تصویب نمی‌شد.

       فقط آقا بود که از تصویب این طرح دفاع می­کرد، آن هم به صورت نظامی و با استدلال نظامی.

    آقا در استانداری اهواز به اتفاق شهید چمران، ستاد جنگ­های منظم را سامان داده بودند و خود آقا دکتر چمران را گذاشته بودند برای فرماندهی آن‌جا.

    یکی از تدابیر آقا و شهید چمران این بود که خندقی دور اهواز بزنیم تا با وجود آن، کسی نتواند عبور نکند؛ حتی تانک­های دشمن هم عبور نکنند. بعداً این ایده منجر شد به این ‌که آب بیاندازند زیر پای دشمن.

مدیحه و مولودی ویژه ولادت حضرت مهدی (علیه السلام)

 

مدیحه و مولودی ویژه ولادت حضرت مهدی (علیه السلام)



1. سید مجید بنی فاطمه

ردیف

موضوع

اجرا

حجم
(KB)

زمان
1 سایتون سنگین مولا کجا رفته اون چشاتون 1,076 00:06:06
2 بی تو هوای زمونه سرد 2,294 00:13:01
3 نرگس آن شب انتظار یاسمن را می کشید 1,578 00:08:57

2. جوادی

ردیف

موضوع

اجرا

حجم
(KB)

زمان
1 ماهم به سفرت نیامد ز سفر 1,040 00:05:23

3. سعید حدادیان

ردیف

موضوع

اجرا

حجم
(KB)

زمان
1 کشتی برده فروشان ز ره دور عیان است 4,523 00:25:42
2 یا اباصالح روحی فداک 3,372 00:23:07
3 بشام غربت سحر دمیده به این قشنگی هیچ کسی پسر ندیده 3,026 00:17:11
4 ای نور خداوند مبین در ظلمات 1,911 00:10:51

4.مهدی سلحشور

ردیف

موضوع

اجرا

حجم
(KB)

زمان
1 چه گویم تا نریزد ابرویم تو خود گو کیستی تا من بگویم 1,513 00:00:00

5. محمد رضا طاهری

ردیف

موضوع

اجرا

حجم
(KB)

زمان
1 العجل یوسف زهرا 1,753 00:09:57
2 روز و شب با شوق نگاهت گل نرگس 1,327 00:07:31

6. محمود کریمی

ردیف

موضوع

اجرا

حجم
(KB)

زمان
1 دیدن روی ماه تو اگه یه روزی پابده 334 00:19:07
2 روز اذل خاک در ابو ترابم کردی 485 00:15:45
3 کیه از هممون دل می بره 1,866 00:10:35
4 صدف دریای ولا را 3,545 00:04:05
5 بیا ابا صالح، ای گل فاطمه 3,366 00:02:48

7. سید مهدی میرداماد

ردیف

موضوع

اجرا

حجم
(KB)

زمان
1 یابن الحسن روحی فداک 1,542 00:08:45

8. مهدی مختاری

ردیف

موضوع

اجرا

حجم
(KB)

زمان
1 این معز الاولیاء این مذل الاعداء 1,034 00:05:51

9. عبدالرضا هلالی

ردیف

موضوع

اجرا

حجم
(KB)

زمان
1 دوباره پای گنهکارم، به بزم عشق تو وا گشته 414 00:03:29

 

التماس دعا

بعد منزل نبود در سفر روحانی

بعد منزل نبود در سفر روحانی

با کمک ابزار فوق و دارا بودن یک ارتباط اینترنتی مناسب شما قادر به مشاهده کانال های تلویزیون اینترنتی و همینطور شنیدن رادیو های اینترنتی خواهید بود. این ابزار همچنین قادر به نمایش تصاویر دوربین های  پخش زنده مستقر در مکان های زیارتی ائمه اطهار است.

رادیو ها:
رادیو معارف، رادیو قران، رادیو ورزش، صدای آشنا، جوان
شبکه های داخلی:
شبکه 1، شبکه 2، شبکه 3، شبکه 4، شبکه 5، شبکه خبر، شبکه آموزش، شبکه قران، شبکه لبیک، شبکه سلام
شبکه های برون مرزی:
جام جم 1، جام جم 2، جام جم 3
شبکه های غیر فارسی:
PressTV، العام، کوثر، سحر، قدس
شبکه های غیر فارسی:
اهل البیت (ع)- عراق، المنار-لبنان
زیارت از راه دور:
زیارت حضرت امام علی علیه السلام، زیارت حضرت امام حسین علیه السلام، زیارت امامین کاظمین علیهما السلام، زیارت حضرت امام رضا علیه السلام، روضه منوره امام رضا علیه السلام، صحن جمهوری حرم امام رضا علیه السلام، صحن انقلاب حرم امام رضا علیه السلام، زیارت حضرت عباس علیه السلام، زیارت حرم عبدالعظیم حسنی علیه السلام

نرم افزار پخش زنده اماکن مقدس , رادیو و تلویزیون

منبع: www.p30download.com

امام مهدی(عج) در کلام امام خمینی(ره)

امام مهدی(عج) در کلام امام خمینی(ره)


جلوه های زیبای پیوند امام خمینی با مولا و مقتدای خود حضرت مهدی(عج) را می توان در جای جای سخنانش ردیابی کرد که چند نمونه از آن در نوشتار کوتاه زیر می آید.

باجرات تمام می توان گفت که انقلاب اسلامی ایران با عنایات غیبی و امدادهای خداوند متعال و توجه خاص حضرت بقیه الله به ثمرنشست و همانگونه که امام عزیزمان از ان تعبیر به انفجار نور کردند جلوه های نورانی معنویت در این انقلاب سراسر این مملکت را فرا گرفت و هیچ قدرتی نتوانست در این عزم برخواسته از حول و قدرت الهی رخنه ای ایجاد کند و عاقبت یک حکومت اسلامی و مطلوب الهی را در این سرزمین ایجاد نمود. این همان وعده قران مجید است که می فرماید : "ان ینصرکم الله فلا غالب لکم " اگر خداوند شمارا یاری کند هیچ کس نمی تواند برشما غالب شود.

حضرت امام (ره) از ابتدای قیام خویش تا انتهای ان همیشه از ساحت مقدس ولی عصر استعانت می جست و در یک کلام می توان او را شاگرد واقعی مکتب اهل بیت (ع) و پیرو راستین عقیده مهدویت نامید. کسی که عمر خود را دربسط وگسترش این فرهنگ ناب الهی سپری نمود.

جلوه های زیبای پیوند حضرت امام با مولا و مقتدای خود حضرت مهدی را می توان در جای جای سخنانش ردیابی کرد که چند نمونه از آن در نوشتار کوتاه زیر می آید.

1. لحظه شماری برای ایام ظهور و فرج
2. مملکت ایران سربازان حضرت مهدی (عج)
3. امام زمان پشتوانه عظیم ایران اسلامی


امام خمینی از توجه ان حضرت به ملت ایران چنین پرده بر میدارد: "خداوند شما وما را در محضر مبارک امام زمان آبرو مند کند ...شما غم نداشته باشید که پشتیبان شما خداست وامام عصر به تمامی این امور واقف هستند .خداوند انشا ا...به ملت اسلام درسراسر دنیا وبه ملت ایران قدرتی عنایت کند که بتوانیم مقاصد الهی را پیدا بنماییم..."

  <a href="http://azmayesh.ucoz.com/Blog-User/Music-Blog/S-J-GH-4/Aghasi-Emam-Zaman.mp3">

شاید این جمعه بیاید ، شاید
دریافت صوت مداحی
   

 اعمال شب نيمه شعبان

  اعمال شب نيمه شعبان

 


 

شب بسيار مباركى است از حضرت امام جعفر صادق عليه السلام روايتست كه از حضرت امام محمّد باقر عليه السلام سؤ ال شد از فضل شب نيمه شعبان. فرمود: آن شب افضل شبها است بعد از ليلة القدر. در آن شب عطا مى فرمايد خداوند به بندگان فضل خود را و مى آمرزد ايشان را به مَنّ و كَرَم خويش. پس سعى و كوشش كنيد در تقرّب جستن به سوى خداى تعالى در آن شب.

پس بدرستى كه آن شبى است كه خدا قسم ياد فرموده به ذات مقدّس خود كه دست خالى برنگرداند سائلى را از درگاه خود، مادامى كه سؤال نكند معصيت را و آن شب آن شبى است كه قرار داده حَقّ تعالى آن را از براى ما به مقابل آنكه قرار داده شب قدر را براى پيغمبر ما صَلَّى اللَّهِ عَلِيهِ وَاله. پس كوشش كنيد در دُعا و ثنا بر خداى تعالى ((الخبر)) و از جمله بركات اين شب مبارك آنست كه ولادت با سعادت حضرت سلطان عصر امام زمان ارواحُنا لَهُ الفداء در سحر اين شب سنه دويست و پنجاه و پنج در سُرَّ مَنْ رَاى واقع شده و باعث مزيد شرافت اين لَيْله مباركه شده و از براى اين شب چند عملست:

اوّل غسل است كه باعث تخفيف گناهان مى شود دوّم احياء اين شب است به نماز و دعاء و استغفار. چنانچه امام زين العابدين عليه السلام مى كردند و در روايتست كه هر كه احيا دارد اين شب را، نميرد دل او در روزى كه دلها بميرند. سوّم زيارت حضرت امام حسين عليه السلام است كه افضل اعمال اين شب و باعث آمرزش‍ گناهانست و هر كه خواهد با او مصافحه كند، روح صد و بيست و چهار هزار پيغمبر زيارت كند، آن جناب را در اين شب و اَقَلِّ زيارت آن حضرت آن است كه به بامى برآيد و به جانب راست و چپ نظر كند، پس سر به جانب آسمان كند پس زيارت كند آن حضرت را به اين كلمات ((اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللّهِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ وَ رَحْمَةُاللّهِ وَ بَرَكاتُهُ)) و هر كس در هر كجا باشد در هر وقت كه آن حضرت را به اين كيفيّت زيارت كند اميد است كه ثواب حجّ وعُمره براى او نوشته شود و چهارم خواندن اين دعا كه شيخ و سيّد نقل كرده اند و به منزله زيارت امام زمان صلوات الله و سلامُه عَلَيْهِ است:
 
<a href="http://www2.irib.ir/occasions/imam/ziarat/Faraj.rm">

دعاي فرج

 

ادامه نوشته

کد ویژه ی نیمه ی شعبان

یک کد ویژه ی نیمه ی شعبان


با قرار دادن این کد در وبلاگتان عکس زیر در گوشه ی سمت راست و بالای وبلاگتان نمایش داده میشه (مثل  وبلاگ رهروان ولایت)

توجه: این کد را دقیقا بعد از تگ قرار دهید تا به درستی اجرا شود.

شب نیمه شعبان، شب قدر

شب نیمه شعبان، شب قدر


نیمه  شعبان در اذهان شیعیان و محبان اهل  بیت علیهم السلام، به عنوان روز میلاد نجات بخش موعود معنا و مفهوم مى یابد. روز میلاد بزرگ مردى كه انسانیت، ظهور او را به انتظار نشسته و عدالت  براى پای بوس قدمش لحظه شمارى مى كند.

نیمه شعبان اگر چه شرافتش را وامدار مولود خجسته اى است كه در این روز زمین را با قدوم خویش متبرك ساخته است، اما همه عظمت آن در این خلاصه نشده و در تقویم عبادى اهل ایمان نیز از جایگاه و مرتبه والایى برخوردار است.

در روایاتى كه از طریق شیعه و اهل  سنت نقل شده فضیلت هاى بسیارى براى عبادت و راز نیاز در شب و روز خجسته نیمه  شعبان بر شمرده شده است و این خود تمثیل زیبایى است از این موضوع كه براى رسیدن به صبح وصال موعود باید شب وصل با خدا را پشت  سرگذاشت، و تا زمانى كه منتظر، عمر خویش را در طریق كسب صلاح طى نكند نمى تواند شاهد ظهور مصلح موعود باشد.

با توجه به اهمیت فراوانى كه در روایات به شب نیمه  شعبان  داده  شده و حتى آن را هم پایه شب قدر شمرده اند، در این مجال برخى از روایت هایى را كه در بیان مقام و منزلت این شب روحانى وارد شده اند مورد بررسى قرار مى دهیم. باشد تا خداوند ما را به عظمت این شب مقدس واقف گرداند و توفیق بهره  بردارى از بركات آن را عطا فرماید:

از پیامبر گرامى اسلام صلى الله  علیه  و آله، در زمینه موضوع محل بحث روایت هاى بسیارى نقل شده كه یكى از آنها به این شرح است:

« شب نیمه شعبان در خواب بودم كه جبرییل به بالین من آمد و گفت: اى محمد! چگونه در این شب خوابیده اى؟ پرسیدم: اى جبرییل! مگر امشب چه شبى است؟ گفت: شب نیمه شعبان است. برخیز اى محمد! پس مرا از جایم بلند كرد و به سوى بقیع برد، در آن حال گفت: سرت را بلند كن! امشب درهاى آسمان گشوده مى شوند، درهاى رحمت  باز مى گردند و همه درهاى خشنودى، آمرزش، بخشش، بازگشت، روزى، نیكى و بخشایش نیز گشوده مى شوند. خداوند در این شب به تعداد موها و پشم هاى چارپایان - بندگانش را از آتش جهنم- آزاد مى كند. امشب خداوند زمان هاى مرگ را ثبت و روزی هاى یك سال را تقسیم مى كند و همه آنچه را كه در طول سال واقع مى شود نازل مى سازد. اى محمد! هر كس امشب را با منزه داشتن خداوند (تسبیح)، ذكر یگانگى او (تهلیل)، یاد بزرگى او ( تكبیر)، راز و نیاز با او ( دعا)، نماز، خواندن قرآن، نمازهاى مستحبی (تطوع) و آمرزش خواهى (استغفار) صبح كند، بهشت جایگاه و منزل او خواهد بود و خداوند همه آنچه را كه پیش از این انجام داده و یا بعد از این انجام مى دهد، خواهد بخشید ... » (1)

ادامه نوشته

جانبازان مظلوم

جانبازان مظلوم


 

  


 


درست وقتي امير را ديدم که هن و هن کنان با شتاب به طرفم مي آمد، به ياد خاطره اي افتادم که سال ها پيش کسي برايم تعريف کرده بود. او گفته بود: در اتريش وقتي بيمار شدم و به بيمارستاني مراجعه کردم، هنگامي که پزشک در حال درمان من بود نمي دانم چه اتفاقي افتاد که يهو پزشک و پرستارها و حتي کادر اداري بخش همگي دست از کار کشيده و سراسيمه به صف جلو بخش، خبردار ايستادند. اول فکر کردم برق بيمارستان رفته، اما خيال باطلي بود. هيچ کس هيچ چيزي نمي گفت. مسير نگاه ها به طرف درب ورودي بخش دوخته شده بود.


ظاهرا همين اتفاق در ديگر بخش ها رخ داده بود. وقتي علت را از يکي از پرستارها پرسيدم، او جواب داد: شخص مهمي وارد بيمارستان شده است. پرسيدم: اما او که هنوز وارد بخش نشده. از کجا معلوم اينجا کار دارد؟ پاسخ داد، ما هم براي همين خبردار ايستاده ايم. تا او نيايد و معلوم نشود که با ما کاري ندارد، هرگز کار خود را ادامه نميدهيم با خود گفتم: عجب کشور بي خودي! چقدر تبعيض! اين همه آدم براي يک نفر معطل بمانند تا کار او راه بيفتد؟ از حرکات سراسيمه و عجولانه کادر پزشکي که اين طرف و آن طرف رفته و منتظر مهمان نا خوانده خويش بودند، احساسي به من مي گفت: که اين شخصيت يا رئيس جمهور است و يا نخست وزير! بعد از دقايقي که سخت بر من گذشت، پيرمردي فرتوت را ديدم که عصا زنان در حالي که مدالي را بر گردن خود داشت و هر از چند قدمي نگاهي گذرا به پرستاران و پزشک هايي که به احترام او کنار ديوار ايستاده بودند، مي انداخت، جلو مي آمد. نه در طي حرکاتش و نه در حالت راه رفتنش، اصلا نشاني از شخصيتهاي دولتي که هر روز من در تلويزيون اتريش مي ديدم، نبود او فردي کاملا عادي با رفتاري با همان ويژگي بود. از پرستار پرسيدم: او کيست؟ وزير است يا مقامي دولتي؟ پاسخم داد: هيچ کدام. او يک جانباز جنگ است! جانباز...جانباز...فقط همين!؟


از سئوال هاي مکرر خود عذر خواسته و مجددا از او پرسيدم: شما براي همه جانبازان جنگ اين کار را مي کنيد يا فقط براي همين فرد؟ جواب داد: خب مسلم است همه جانبازان جنگ. آنها براي حفظ آرامش کشور ما از دست دشمن، عضوي از پيکر خويش را تقديم کرده اند. اين کمترين کاري است که بيمارستان مي تواند براي مردان قهرمان خود بکند. انگار دنيا را بر سرم خراب کرده بودند، به ياد تمامي جانبازان مظلوم و ساکت کشور خويش افتادم به همين خاطر خسته و افسرده بي آنکه متوجه شوم، از بخش خارج شدم و فراموش کردم براي چه به بيمارستان آمده بودم. در همين حين از امير پرسيدم اينجا چکار مي کني تو که در بيمارستان ساسان بستري بودي مگر الحمدلله مرخص شده اي؟


امير که از شدت نفس تنگي نمي توانست، جوابش را روي لبهايش بياورد در لابه لاي نفسهاي تند و کشيده اش پاسخ داد: انشاالله من هم مرخص مي شوم! گفتم: براي چه به پايگاه آمده اي؟ برگه اش را نشانم داد و گفت براي امضاي اين! با تعجب پرسيدم اين همه راه در اين هواي آلوده تهران آمده اي تا برگه وامت امضا شود! کسي ديگر نبود اين را بياورد؟ کلمات بريده بريده اش که از لابه لاي خس خس صدادار سينه اش آدمي را تا مرز کلافگي مي برد پاسخم داد: اولا چقدر مزاحم اين و آن شوم ثانيا گفته اند جانباز خود راسا بايد در پايگاه حضور يابد! امير حنجره اش را در کربلاي 5 و دو برادر شهيدش را يکي در بدر و ديگري در مرصاد تقديم اسلام کرده است.


ساده زیستی آیت الله خامنه ای

 

 

وضعیت زندگی شخصی رهبر

  زندگی مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای، بسیار ساده و در پایین ترین سطح و با کم ترین امکانات می باشد.
معظم لَه مانند معمولی ترین افراد جامعه زندگی می کنند. ما زمانی خدمت ایشان رفتیم وازآقا درخواست نمودیم تا اجازه بفرمایند از داخل منزلشان و وضیعت زندگیشان فیلم برداری کنیم، تامردم وضیعت زندگی رهبر خود را ببینند و بفهمند که ایشان چگونه زندگی می کنند.
آقا فرمودند: «اگر شمابخواهید زندگی مرا نشان بدهید می ترسم خیلی ها باورنکنند.» (حجت الاسلام المسلمین سید علی اکبر حسینی؛ برنامه اخلاق در خانواده)

شامی در محضر آقا

  روزی که در منزل مقام رهبری، در خدمت ایشان بودم.....................................

ادامه نوشته

زندگینامه امام خامنه ای (مدظله العالی)




رهبر عاليقدر حضرت آيت الله سيد على خامنه اى فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمين حاج سيد جواد حسينى خامنه‌اى، در روز 24 تيرماه 1318 برابر با 28 صفر 1358 قمرى در مشهد مقدس چشم به دنيا گشود. ايشان دومين پسر خانواده هستند. زندگى سيد جواد خامنه اى مانند بيشتر روحانيون و مدرسّان علوم دينى، بسيار ساده بود. همسر و فرزندانش نيز معناى عميق قناعت و ساده زيستى را از او ياد گرفته بودند و با آن خو داشتند.
رهبر بزرگوار در ضمن بيان نخستين خاطره هاى زندگى خود از وضع و حال زندگى خانواده شان چنين مى گويند:
«پدرم روحانى معروفى بود، امّا خيلى پارسا و گوشه گير... زندگى ما به سختى مى گذشت. من يادم هست شب هايى اتفاق مى افتاد که در منزل ما شام نبود! مادرم با زحمت براى ما شام تهيّه مى کرد و... آن شام هم نان و کشمش بود
امّا خانه اى را که خانواده سيّد جواد در آن زندگى مى کردند، رهبر انقلاب چنين توصيف مى کنند:
«منزل پدرى من که در آن متولد شده ام، تا چهارـ پنج سالگى من، يک خانه 60 ـ 70 مترى در محّله فقير نشين مشهد بود که فقط يک اتاق داشت و يک زير زمين تاريک و خفه اى! هنگامى که براى پدرم ميهمان مى آمد (و معمولاً پدر بنا بر اين که روحانى و محل مراجعه مردم بود، ميهمان داشت) همه ما بايد به زير زمين مى رفتيم تا مهمان برود. بعد عدّه اى که به پدر ارادتى داشتند، زمين کوچکى را کنار اين منزل خريده به آن اضافه کردند و ما داراى سه اتاق شديم
رهبرانقلاب از دوران کودکى در خانواده اى فقير امّا روحانى و روحانى پرور و پاک و صميمي، اينگونه پرورش يافت و از چهار سالگى به همراه برادر بزرگش سيد محمد به مکتب سپرده شد تا الفبا و قرآن را ياد بگيرند. سپس، دو برادر را در مدرسه تازه تأسيس اسلامى «دارالتعّليم ديانتى» ثبت نام کردند و اين دو دوران تحصيل ابتدايى را در آن مدرسه گذراندند...

ادامه نوشته

دوران زندگی امام خمینی(ره)-دوره دوم-سوم



دوره دوم زندگی روح‌الله (از 1300ش-1320)


این دوره از زندگی روح‌الله با هجرت به قم آغاز شده است، با سیاستهای دین‌زدایی رضاخان و تا 1320 ادامه دارد، در این دوره روح‌الله مشغول تحصیل و تدریس و تألیف کتاب و آشنایی با علمای برجسته مبارزی همچون حاج آقا نورالله اصفهانی و مدرس و برخی دیگر می باشد. در این دوره اختناق رضاخانی؛
هدف علما حفظ حوزه قم بود. اهمیت آن در آن زمان کمتر از تأسیس حکومت اسلامی در سال 57 نبود.

 


دوره سوم (از 1320-1340)


این دوره از زندگی امام با چهل سالگی آغاز می‌شود و مصادف است با دو حادثه مهم؛ یعنی بروز جنگ جهانی دوم و اشغال ایران، خروج رضاخان از ایران و آغاز سلطنت محمدرضا. بنا بر اعتقاد امام این زمان فرصت مناسبی برای قیام اصلاحی بود. با همه کوششها و اقدامات روح‌الله قیام مورد نظر صورت نگرفت. امام در
این دوره عالمی است کامل و جامع الشرایط، رهبری است هوشیار با پشتوانه
دانش و بینش سیاسی با کوله‌باری از تجربه دوران 20 ساله رضاخانی، که شناخت کاملی از اوضاع ایران و جهان دارد، لذا با صدور بیانیه‌ای در 11 جمادی‌الثانی 1363ق/1323ش زمان مناسب قیام را یادآوری می‌کند: «امروز،
روزی است که نسیم روحانی وزیدن گرفته و برای قیام اصلاحی بهترین روز است، اگر مجال را از دست بدهید و قیام برای خدا نکنید و مراسم دینی را عودت ندهید، فرداست که مشتی هرزه‌گرد و شهوتران بر شما چیره و تمام آیین و شرف شما را دستخوش اغراض باطله خود کنند.»



 

السلام علیک یا باب الحوائج

زندگی‌نامه امام موسی کاظم (ع)

نام: موسی‌ بن جعفر.

کنیه: ابو ابراهیم، ابوالحسن، ابوالحسن اوّل، ابوالحسن ماضی، ابوعلی و ابواسماعیل.

القاب: کاظم، صابر، صالح، امین و عبدالصالح.

نکته: آن حضرت در میان شیعیان به «باب الحوائج» معروف است.

منصب: معصوم نهم و امام هفتم شیعیان.

تاریخ ولادت: هفتم ماه صفر سال 128 هجری. برخی نیز سال 129 را ذکر کردند.

محل تولد: ابواء (منطقه‌ای در میان مکه و مدینه) در سرزمین حجاز (عربستان سعودی کنونی).

نسب پدری: امام جعفر بن محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابی‌طالب علیهم السلام.

نام مادر: حمیده مصفّاة. نام‌های دیگری نیز مانند حمیده بربریه و حمیده اندلسیه نیز برای او نقل شده است.
این بانو از زنان بزرگ زمان خویش بود و چندان فقیه و عالم به احکام و مسائل بود که امام صادق علیه السلام زنان را در یادگیری مسائل و احکام دینی به ایشان ارجاع می‌داد.

همچنین درباره‌اش فرمود: «حمیده، تصفیه شده است از هر دنس و چرکی؛ مانند شمش طلا. پیوسته فرشتگان او را حفاظت و پاسبانی نموده تا رسیده است به من، به خاطر آن کرامتی که از خدای متعال برای من و حجت پس از من است.»

مدت امامت: از زمان شهادت پدرش، امام جعفر صادق علیه السلام، در شوال 148 هجری تا رجب سال 183 هجری، به مدت 35 سال. آن حضرت در سن بیست سالگی به امامت رسید.

تاریخ و سبب شهادت: 25 رجب سال 183 هجری، در سن 55 سالگی، به‌ وسیله زهری که در زندان سندی بن شاهک به دستور هارون ‌الرشید به آن حضرت خورانیده شد.

محل دفن: مکانی به نام مقابر قریش در بغداد (در سرزمین عراق) که هم اکنون به «کاظمین» معروف است.

همسران: 1. فاطمه بنت علی 2. نجمه

فرزندان: درباره تعداد فرزندان آن حضرت چند قول وجود دارد. بنابر نقل یکی از آنها، آن حضرت 37 فرزند داشت که 18 تن از آنان پسر و 19 تن دختر بودند.

الف) پسران‌: 1. امام علی بن موسی الرضا(ع) 2. ابراهیم 3. عباس 4. قاسم 5. اسماعیل 6. جعفر 7. هارون 8. حسن 9. احمد 10. محمد 11. حمزه 12. عبداللّه 13. اسحاق 14. عبیداللّه 15. زید 16. حسین 17. فضل 18. سلیمان.

ب) دختران: 1. فاطمه کبری 2. فاطمه صغری 3. رقیّه 4. حکیمه 5. ام ابیها 6. رقیّه صغری 7. کلثوم 8. ام جعفر 9. لبابه 10. زینب 11. خدیجه 12. علیّه 13. آمنه 14. حسنه 15. بریهه 16. عائشه 17. ام سلمه 18. میمونه 19. ام کلثوم.

یکی از دختران آن حضرت به نام فاطمه، معروف به حضرت معصومه علیهاالسلام که برای دیدار برادرش امام رضا علیه السلام عازم ایران شده بود، در شهر قم بیمار شد و پس از چند روز بیماری، وفات یافت و در این شهر مدفون گردید. هم اکنون مقبره ایشان زیارتگاه شیعیان سراسر جهان و دانشگاه عالمان و مجتهدان شیعی است.

زمامداران معاصر:
1. مروان بن محمد اموی - معروف به مروان حمار- (126 - 132 ق.)
2. ابوالعباس سفاح عباسی (132 - 136 ق.)
3. منصور عباسی (136 - 158 ق.)
4. مهدی عباسی (158 - 169 ق.)
5. هادی عباسی (169 - 170 ق.)
6. هارون الرشید (170 - 193 ق.)

امام موسی کاظم علیه السلام در عصر خلافت منصور عباسی به مقام امامت نایل آمد. از آن زمان تا سال 183 هجری، سال وفات آن حضرت، چندین بار توسط خلفای عباسی دستگیر و زندانی گردید. تنها در دوران خلافت هارون الرشید به مدت چهار سال زندانی و در همان زندان به شهادت رسید.

ادامه نوشته

دوران زندگی امام خمینی(ره)-دوره اول


امام خمینی (س) در روز بیستم جمادی‌الثانی روز کوثر ولادت فاطمه زهرا (س)132۱ق/ 1281ش، در خانواده‌ای از اهل علم و مبارزه و تقوا و هجرت دیده بهجهان گشود و در پنج ماهگی، پدرش آقا مصطفی به جرم حمایت از مظلومین به دستاشرار محلی به شهادت رسید. روح‌الله در آغوش مادری مهربان (بانو هاجر) و سرپرستی عمه‌ای دلسوز (صاحبه خانم) و دایه‌ای پرهیزگار (ننه خاور) پرورش یافت و همزمان آموزشهای اولیه سوارکاری و تفنگداری و تیراندازی را طی کرد.



 


دوره اول (از 1281- 1300ش)

دوران کودکی و نوجوانی روح‌الله همزمان با بحرانهای سیاسی و اجتماعی ایران سپری شد. وی از همان ابتدای زندگی، با درد و رنج مردم و مشکلات جامعه آشنا بود و تأثر خود را با ترسیم خطوطی به صورت نقاشی بروز می داد، و همراه خانواده و اطرافیان در سنگر دفاع ساخته و پرداخته و در کوران حوادث و مسائل به مجاهدی تمام عیار تبدیل می شد. برخی از حوادث متأثرکننده این دوران مثل بمب‌باران مجلس در نقاشیها و مشقهای خوشنویسی دوران کودکی و نوجوانی او منعکس شده و در دسترس است. از جمله قطعه شعری است در دفترچه یادداشت دوران نوجوانی (9-10 سالگی) با عنوان: «غیرت اسلام کو جنبش ملی کجاست» خطاب به
ملت ایران:

هان ای ایرانیان، ایران اندر بلاست

 

مملکت داریوش دستخوش نیکولاست

 می‌توان از آن نوشته به عنوان اولین بیانیه سیاسی دوران نوجوانی روح‌الله یاد کرد، و دغدغه ذهنی او را راجع به مسائل مملکتی فهمید. تمایلات روح‌الله نسبت به قهرمانان و مبارزان تا حدی است که در نهضت جنگل، وی با سخنرانی و سرودن شعر در وصف میرزا، اقدام به جمع‌آوری کمکهای مردمی برای حمایت از نهضت جنگل نموده و بالاخره مصمم می شود که خود شخصاً به نهضت جنگل بپیوندد و در فرصتی به جنگل سفر می‌کند و پایگاه میرزا را از نزدیک می‌بیند.


تحصیلات روح الله

روح‌الله با بهره وری از استعداد فوق‌العاده، رشته‌های مختلف علوم را به سرعت طی کرد. علاوه بر فقه و اصول و فلسفه، عرفان را نیز در عالیترین سطح نزد اساتید برجسته آن زمان در خمین، اراک و قم طی کرد و در مدت 6 سال جهش فوق‌العاده ای داشت حتی اسفار را پشت سر گذاشت و از فضلا و شخصیتهای برجسته حوزه علمیه قم به شمار می‌آمد.



اولین خطابه رسمی روح‌الله


روح‌الله ضمن تحصیل در اراک در ایام 19 سالگی در مراسم بزرگداشت « رکن اعظم مشروطه» مجتهد طباطبائی اولین خطابه خود را قرائت کرد و تحسین حاضرین را برانگیخت. این خطابه در واقع بیانی? سیاسی بود که به جهت قدردانی از زحمات و خدمات علمدار مشروطیت از جانب حوزه علمیه اراک از زبان یک طلبه جوان قرائت می‌شد.


از قول روح‌الله نقل شده « ... پیشنهاد شد منبر بروم، استقبال کردم آن شب کم خوابیدم، نه از ترس مواجه شدن با مردم، بلکه به خود فکر می‌کردم فردا باید روی منبری بنشینم که متعلق به رسول‌الله است. از خدا خواستم مدد کند که از اولین تا آخرین منبری که خواهم رفت، هرگز سخنی نگویم که جمله‌ای از
آن را باور نداشته باشم و این خواستن عهدی بود با خدا بستم، اولین منبرم طولانی شد، اما کسی را
خسته نکرد ... و عده ای احسنت گفتند، وقتی به دل مراجعه کردم از احسنت گویی‌ها خوشم آمده بود، به همین خاطر دعوت دوم و سوم را رد کردم و چهارسال هرگز به هیچ منبری پا نگذاردم.» 

عملیات مرصاد

مرصاد

 خلبانان تصور مي‌كنند ستون خودرويي متوقف شده در جاده، مردم عادي بوده و در اجراي دستور مردد هستند. بلافاصله امير سرافراز ارتش اسلام شهيد صياد شيرازي با لحني محكم و پر صلابت مي‌گويد: من به عنوان نماينده حضرت امام(ره) به شما دستور مي‌دهم كه آتش كنيد، آنها منافقين هستند.

 

 

 


 عمليات پيروزمندانه "‌مرصاد " به عنوان يكصد و چهارمين عمليات انجام شده در طول 8 سال دفاع مقدس و هفتادمين عمليات آفندي رزمندگان غيور ارتش اسلام است كه از نظر طراحي، تاكتيك رزمي و اجرا نيز مي‌توان آن را آخرين عمليات بزرگ و پيروزمندانه ارتش جمهوري اسلامي ايران در جنگ تحميلي قلمداد كرد.
در اين عمليات يگان‌هاي عمل كننده ارتش مشتمل بر لشكر 81 زرهي كرمانشاه، تيپ مستقل 45 تكاور نيروي زميني ارتش و يگانهاي توپخانه، نيروي هوايي، پدافند هوايي و هوانيروز قهرمان به شكلي هماهنگ و منسجم به فرماندهي شهيد سرافراز امير سپهبد علي صياد علي شيرازي توانستند با ايجاد سپري فولادين در برابر تهاجم مذبوحانه رژيم بعث و منافقين كوردل صف آرايي كرده و با وجود طراحي بي‌نظير اين عمليات و حداكثر استفاده از اصل غافلگيري، براي هميشه توان عملياتي دشمن را در تجاوز به خاك مقدس ايران اسلامي از بين ببرند .
اما اينكه چه اتفاقي افتاد و چه شرايطي بوجود آمد كه پس از پذيرش قطعنامه 598 سازمان ملل از سوي جمهوري اسلامي ايران با كارشكني هاي رژيم بعثي عراق و ناديده گرفتن شرايط آتش بس از سوي آنان، آتش جنگ مجددا شعله ور گشت؛ مبحثي است كه در اينجا به اختصار به آن اشاره مي كنيم .
در واقع رژيم عراق پس از پذيرش قطعنامه 598 از سوي ايران در بن بست سياسي و نظامي شديدي قرارگرفت و توطئه هاي وسيعي را كه از جانب استكبار جهاني عليه انقلاب اسلامي تدارك ديده بود نقشه بر آب مي ديد و از سوي ديگر مي دانست كه حضور منافقين در عراق پس از قطعنامه يادشده براي آنها دردسرساز خواهد شد، بنابراين طي نشست‌هاي مشترك با سران منافقين به آنان تضمين داد كه ايران شكست پذير است به شرطي كه منافقين نيروهاي خود را به سوي ايران از شهري به شهر ديگر حركت دهند و همي تصويرسازي دروغين و واهي رژيم بعثي موجب شد تا ستون نفاق با يك برنامه غلط و ديكته شده از سوي رژيم عراق در سحرگاه روز دوشنبه سوم مرداد 1367 از مرز خسروي گذشته و به سرعت به طرف سر پل ذهاب ادامه مسير بدهند .
پس از رسيدن منافين به سر پل ذهاب ، افسران اشغالگر رژيم بعثي از آنان استقبال كرده و با پوشش هوايي و آتش توپخانه خود ، منافقين را به طرف شهرهاي كرند و سپس اسلام آباد هدايت كردند . همزمان با حركات مذبوحانه منافقين در جلسه اي كه با حضور اكبر هاشمي رفسنجاني، رئيس جمهور وقت كشور و امير سپهبد صياد شيرازي، نماينده حضرت امام خميني (ره) در شوراي عالي دفاع در شهر كرمانشاه تشكيل شد؛ مقرر گرديد تنگه چهارزبر در 34 كيلومتري كرمانشاه به عنوان خط اصلي پدافند انتخاب و تقويت شود. اين تنگه كه پس از اين عمليات به تنگه مرصاد معروف شد، بدليل دارا بودن شيارها و ارتفاعات مناسب، بهترين نقطه براي جلوگيري از حركت و اضمحلال منافقين بود.


ادامه نوشته

گذری بر انديشه های امام خمينی

گذری بر انديشه های امام خمينی

 

 


از همان زمان صدر اسلام كه مردم ايران با انديشه هاي عدالت طلبانه و روشهاي عادلانه حكومت عدل اسلامي آشنا شدند و بدون مقاومت در برابر سپاهيان توحيد, در مقابل ارزشهاي آئين آسماني اسلام تمكين كردند, حكومت از نظر آنها وسيله اي براي تامين عدالت اجتماعي و ابزاري موثر براي رسيدن به ارزشهاي الهي در جامعه بود.

دل دادگان به آئين محمدي تداوم اسلام اصيل را در چهره علي (ع) و خاندانش ديدند زيرا عدالت در خانه علي و فاطمه (س) ساكن شده بود و صداي آزادي از سرزمين كربلا به گوش مي رسيد و اين بود كه ايرانيان به تدريج به سوي تشيع كشيده شدند و در طول تاريخ با الهام از اسلام اصيل و خون پاك شهداي تشيع به ويژه درس آموزي از سرور و سالار شهيدان حسين بن علي (ع) در برابر زورگوييهاي حكام مسلمان نما و ظالم به مقابله و مقاومت برخاستند.

در طول تاريخ پس از اسلام براساس آموزه هاي مكتب تشيع مردم ايران همواره به ويژه در دوران غيبت امام عصر(عج) مطيع علماي دين و مراجع تقليد بودند. تشكيل حوزه هاي ديني در شهرهاي ايران به خصوص شهر قم و حوزه كهن و ريشه دار نجف و ظهور مراجع بزرگ در اين حوزه ها و داشتن تعامل و ارتباط هرچه بيشتر مردم با مراجع, زمينه اي را فراهم كرد تا مومنان آزاده رهبران ديني مورد اعتماد خود را مهمترين مرجع حل وفصل مسائل خويش بدانند. در حوادث واقعه به آنان مراجعه نمايند و حتي براي يك روز هم حاكميت ستمگران را نپذيرند و از همين نقطه به راهنمايي روحانيون و الهام از آرمانهاي اسلامي قدم به قدم گام در راه مبارزه با استبداد و استعمار بگذارند چنانكه در انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني (ره) اتفاق افتاد.

انقلابي كه زلزله اي در جهان معاصر ايجاد نمود و جهانيان را به شگفتي واداشت.

رهبري اين انقلاب را مردي برعهده داشت كه شخصيتش در مكتب فقه و فقاهت «فيضيه» شكل گرفته بود. فقيهي فرزانه, عارفي آگاه, فيلسوفي شجاع, اديبي عميق, مفسري بينا و سياستمداري دانا بود. او سياست و سياستداري را پيشه خود نمي دانست بلكه آن را وظيفه خود مي دانست. كلامي جذاب و فكري پويا داشت. ذهن و زندگيش جامع علم و عمل بود هر آنچه را بر زبان مي راند و به هر ميزان كه از مردم مي خواست خود پيش و بيش از ديگران به آن عمل مي كرد, اعتقادش چون صخره هاي سخت, و همتش به بلنداي قله ها بود, چون شجره طيبه انديشه اش از آبشخور فرهنگ قرآن سيراب مي شد.

شايد بتوان گفت اولين و مهمترين پيامي كه منادي انقلاب و رهبر فرزانه مان به گوش جهان و جهانيان رسانيد, چيزي جز خدامحوري و رهايي بي قيد و شرط از سلطه شوم استكبار جهاني به ويژه آمريكا نبود كه اين آواي جانبخش بر دلهاي آزادانديشان و مجاهداني كه دردآشناي غربت اسلام و تاريكي انحطاط انديشه بودند نشست و همچون آهن ربايي جذاب, افكار و انديشه ها را معطوف به خود ساخت.  

امام خميني با اعتقاد به عينيت ديانت و سياست اعتقاد به «سياست اسلامي» داشتند يعني اسلام بايستي به عنوان هدف و سياست به عنوان روش و وسيله نيل به هدف مورد توجه قرارگيرد نه اينكه اسلام به عنوان ابزاري سياسي مورد سواستفاده برخي از سودانديشان واقع شود.

از اين رو فرهنگ استكبارستيزي و دشمن شناسي و داشتن خودباوري و استقلال كه برگرفته از انديشه امام راحل مان است بايد سرلوحه افكار و اعمالمان قرار دهيم و همواره درصدد دفاع از شرف و اقتدار ملي خود برآئيم و بر سخن هوشمندانه و جهت بخش مقام معظم رهبري در اين رابطه تاكيد ورزيم كه فرمود:

«هر ملتي اگر تسليم سلطه قدرتهاي بزرگ عالم شد, از دست رفته است, هر ملتي اگر حاضر شد از شرف ملي, اقتدار ملي و اراده ملي خود چشم بپوشد در ورطه بي پايان وادي اي كه آخر آن معلوم نيست لغزيده است».

ادامه نوشته